Ile kosztuje projekt logo i identyfikacji wizualnej?

Po wycenę projektu zapraszam do kontaktu.

Ile czasu trwa proces projektowania logo?

Średnio potrzebuję około tygodnia na przedstawienie projektów. Oczywiście każdy projekt jest inny, a wymyślenie czegoś dobrego i dopracowanie wszystkich szczegółów czasem wymaga trochę więcej czasu. Proces projektowania jest złożony i składa się z kilku etapów, wymaga więc odpowiedniego nakładu pracy. Z mojej strony mogą Państwo oczekiwać pełnego profesjonalizmu, który wiąże się z odpowiednią ilością czasu jaką poświęcam każdej realizacji.

Jak przebiega proces projektowania logo?

Na początek staram się zebrać jak najwięcej informacje o firmie dla której będę projektował. Następnie analizuję dostępne informacje pod kątem możliwych skojarzeń. Potem rysuję ołówkiem na kartce zwykle dziesiątki różnych koncepcji logo. Z powstałych szkiców wybieram kilka, które mają największy potencjał, wydają mi się najbardziej trafne i staram się dalej nad nimi pracować. W końcu najlepsze koncepcje przenoszę do komputera na postać wektorową w programie Adobe Illustrator. Następnie staram się dopracować każdy projekt. Na tym etapie w razie potrzeby kontaktuje się z klientem i przedstawiam mu postępy pracy.

Czy uwzględni Pan moje uwagi, mogę liczyć na poprawki?

Tak, oczywiście. Na każdym etapie projektowania logo jestem otwarty na uwagi klienta. Jednak staram się zawsze przedstawić klientowi wady i zalety jego pomysłów, oraz powiedzieć jaki wpływ jego uwagi będą miały na końcowy projekt. Przydaje się więc tutaj moje doświadczenie, któremu warto zaufać 🙂 Nie limituję ilości poprawek, pracuję tak długo nad znakiem, aż zarówno ja jak i klient jesteśmy obaj usatysfakcjonowani końcowym efektem.

Co charakteryzuje dobre logo?

Dobre logo powinno być przede wszystkim oryginalne. Powinien to być unikatowy pomysł, najlepiej nie podobny do niczego innego na rynku. Dobre logo powinno nieść ze sobą przesłanie, jakie chce dana firma przekazać swoim klientom. Dobre logo może, acz nie musi oddawać charakter prowadzonej działalności. A przede wszystkim dobre logo powinno być proste, schludne, estetyczne, łatwe do zapamiętania, zapadające w pamięc i powinno móc się dać umieścić na różnych materiałach reklamowych bez straty jakości i czytelności. W swoich projektach staram się wyżej wymienione cechy mieć zawsze na uwadze.

Czym różni się logotyp od logo?

Bardzo często oba te określenia używane są zamiennie, nie jest to jednak do końca poprawne. Logotyp to zapis nazwy firmy. Logo to zaś znak graficzny wraz z logotypem. Znak inaczej sygnet lub symbol to uproszczony obraz graficzny. Claim lub slogan, to krótkie hasło reklamowe umieszczane najczęściej pod logotypem.

Co to jest rebranding?

Rebranding czyli przebrandowienie to działanie mające na celu zmianą nazwy firmy, produktu, wizerunku lub logo. Najczęstszym motywem rebrandingu jest chęć odświeżenia starego wizerunku firmy. Może to być podyktowane chęcią dotarcia do nowych klientów, ujednoliceniem identyfikacji wizualnej, lub po prostu zmianą niezbyt udanego wcześniejszego projektu. W mojej pracy często zdarza mi się że zgłaszają się do mnie klienci, którzy mają logo z którego nie są zadowoleni i proszą o rebranding. W takim wypadku można stworzyć nowe logo w oparciu o starą koncepcję, jeśli jest ona silnie zakorzeniona w świadomości klientów lub też zmienić logo na całkiem nowe, jeśli korzyści z tego będą większe niż z używania starego znaku.

Co to jest księga znaku i do czego służy?

Księga znaku, inaczej brandbook to dokument zawierający ogół cech charakterystycznych dla logo: jego budowy, zastosowania czy też kolorystyki. Księga opisuje zasady posługiwania się logo i zawiera szereg niezbędnych informacji. Księga znaku pozwala na jednolite promowanie firmy w kampaniach reklamowych i promocyjnych. Zadaniem księgi znaku jest przede wszystkim wskazanie zasad jakimi powinni kierować się jej użytkownicy tak, aby wszelkie materiały reklamowe danej firmy były spójne i ujednolicone. Dysponując księgą znaku ma się pewność, że firma stanie się czytelna i bardziej rozpoznawalna. Nie ma obowiązku posiadania Księgi Znaku, jednak jej posiadanie i stosowanie bardzo ułatwia życie, daje przewagę konkurencyjną, a także nobilituje w kręgach biznesowych. W oparciu o Księgę łatwo stosować znak w sposób jednorodny i prawidłowy, łatwo zweryfikować wykonane projekty czy druki.

Co to jest brief?

Jest to dokument zawierający zestaw informacji użytecznych w procesie tworzenia kampanii reklamowej lub projektu graficznego. Zawarte w nim informacje najczęściej dotyczą odbiorców reklamy, głównych celów kampanii, analizy rynku, budżetu, idei i pomysłów związanych z realizacją projektu. Precyzuje i określa zadania stawiane agencji reklamowej lub projektantowi. Mówiąc więc najprościej brief określa jaki projekt być powinien. Jeśli nie mają Państwo briefu, mogę pomoc go stworzyć zadając parę prostych pytań. Oto przykładowa lista pytań – brief projektu logo.

Z jakiego oprogramowania Pan korzysta?

Pracuję na programach firmy Adobe. Przy projektowaniu najczęściej korzystam z programów Photoshop i Illustrator. Klientowi lub też drukarni dostarczam pliki w uniwersalnych formatach, nie ma więc problemu z korzystaniem z nich.

Zależy mi na tym by mój projekt był ekskluzywny/tradycyjny/nowoczesny itp.

Staram się nadać każdemu projektowi specyficzny charakter, wedle życzenia klienta lub też charakteru branży. Tak by projekt oddziaływał w określony sposób na odbiorcę, czyli potencjalnego klienta.

Masz inne pytanie?

Zapraszam do kontaktu, chętnie na nie odpowiem.